تمایل – گرایش پیام تبریک وزیر امور خارجه

تمایل – گرایش: پیام تبریک وزیر امور خارجه اخبار سیاست خارجی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری ، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به علت افسردگی، هر سال ۳۶ روز مرخصی استعلاجی می‌گیرند. 

افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری ، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران

آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران/افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط های کاری

عبارات مهم : سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به علت افسردگی، هر سال ۳۶ روز مرخصی استعلاجی می گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در نشست خبری هفته ملی سلامت روان که صبحگاه امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به شعار امسال هفته سلامت روان راجع به “سلامت روان در محیط کار” اظهار کرد: در حال حاضر تعداد افراد بالای ۱۵ سال بیش از ۵۰ میلیون نفر برآورد شده است است که از این میان ۳۸ درصد شاغل هستند؛ یعنی معادل ۲۰ میلیون نفر شاغل هستند.

افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری ، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران

بدین ترتیب حجم زیادی از مردم کشور که مولد، سرپرست خانوار و موتور متحرک هستند، زیرمجموعه این شعار قرار می گیرند. براساس بررسی های جهانی، ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به علت افسردگی ۳۶ روز در سال مرخصی استعلاجی می گیرند که باعث بروز آسیب های اقتصادی و اجتماعی می شود. این در حالی است که اگر افراد با نشاط در محیط کار حضور داشته باشند، بهره وری کاری نیز اوج می رود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به رابطه مستقیم سلامت روان محیط کار و افراد شاغل تصریح کرد: ارتباط مدیر با کارمند، ارتباط کارکنان با یکدیگر، امنیت شغلی، حقوق و مزایا و بحث تعلق سازمانی جزو عوامل موثر بر سلامت روان در محیط کار هست. مدیری که می خواهد رابطه خوبی با کارکنانش داشته باشد، ابتدا باید خودش از نظر روان، سالم باشد. بعضی محیط های کاری به علت حجم زیاد کار و کمبود نیرو، استرس زا هستند. همچنین ممکن است فشار کاری از طرف مسوولان بسیار زیاد باشد، همه این عوامل بر سلامت روانی افراد شاغل تاثیرگذار است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به علت افسردگی، هر سال ۳۶ روز مرخصی استعلاجی می‌گیرند. 

رییسی راجع به کارها وزارت بهداشت جهت اصلاح سلامت روان در محیط های کاری ادامه داد: ما از شروع طرح تحول نظام سلامت با توجه به اهمیت عنوان سلامت روان، بیش از ۱۳۰۰ کارشناس بهداشت روان را به نظام شبکه بهداشتی کشور اضافه کرده ایم. این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون تنها حدود ۳۰۰ کارشناس در شبکه بهداشت کشور فعالیت می کردند. امروز بااهمیت ترین استراتژی دنیا در زمینه سلامت روان توانمندسازی هست. یعنی افراد در شرایط متفاوت می توانند کیفیت زندگی خود را حفظ کنند. یکی از این توانمندی ها ایفای نقش متناسب با هر محیطی که در آن حضور داریم، است.

وی افزود: یکی از کارها ما آموزش بهداشت یاران محیط های کار به منظور غربالگری شاغلان محیط های کاری هست. آنها مانند بهورزان کار شناسایی و ارجاع افراد دارای پرسشها روان، توانمندسازی و ارائه خدمات مورد نیاز را انجام می دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بااهمیت ترین اقدام کارشناسان سلامت روان در سطح مواظبت های اولیه را پیشگیری، شناسایی، درمان، ارجاع به سطوح بالاتر، آموزش مهارت های زندگی و خودمراقبتی اعلام کرد و گفت: این کارشناسان در زمینه کم کردن آسیب و درمان اختلالات سوءمصرف مواد، پیشگیری از خشونت خانگی و سلامت روان جامعه نگر نیز فعالیت می کنند.

افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری ، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران

رییسی با اشاره به پیمایشی که در سال ۹۰ به منظور بررسی سلامت روان مردم کشور انجام شد، اظهار کرد: طی این پیمایش مشخص شد که ۲۳.۶ درصد افراد بالای ۱۵ سال در کشور دچار نوعی اختلال روان هستند که بیش از ۶۰ درصد این آمار مربوط به افسردگی بوده هست. با توجه به آمارهای جهانی و همچنین آمارهای داخلی می توان حدس زد که ۱۰ تا ۱۲ درصد شاغلان افسردگی هستند. البته باید گفت این ارقام نسبی هست، ولی در بحث اختلالات روانی طیف گسترده ای از پرسشها وجود دارد و ارزش ها و فرهنگ ها در مشاغل متفاوت است.

وی با بیان اینکه نمی توان شاخص هایی جهت سنجش روان در محیط های کاری مانند میزان سلامت در ارتباط با یکدیگر، ارتباط عاطفی مدیر و کارکنان و مواردی از این دست تعریف کرد، افزود: در حال حاضر باید طبق نیاز ما ۱۰ درصد تخت های بیمارستان های عمومی به بیماران اختلال روان تخصیص داده شده است یابد. با شروع طرح تحول نظام سلامت حدودا ۴۰ درصد به تخت های روانپزشکی کشور اضافه شده است اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به علت افسردگی، هر سال ۳۶ روز مرخصی استعلاجی می‌گیرند. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ادامه روند پیشگیری و درمان معتادان یا افراد دچار مسئله روان نیاز به کارها سایر دستگاه ها نیز دارد، تصریح کرد: هر بیماری که پرسشها رفتاری و اجتماعی دارد، نیازمند درمان تیمی هست. به همین منظور در دنیا شرکت های مردم نهادی تشکیل شده است که از افراد معتاد یا دچار مسئله روانی حمایت می کنند.

رییسی در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت جهت کم کردن اختلالات روان و اضطراب در بیمارستان ها چه اقدامی انجام می دهد، گفت: اگر پرستاری به علت کار پراسترس خود و شیفت های متعدد عصبی است و نمی تواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، من به عنوان یک مسوول مقصر مهم آن هستم؛ لیکن یک سال است که پول آنها را نداده ام و می گویم خدمات با کیفیتی ارائه کنیم. این در حالی است که کارکنان بیمارستان ها امروز در حال فداکاری هستند. از شروع طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۲۶ هزار تخت به بیمارستان ها اضافه شده است است ولی نتوانسته ایم متناسب با آن به بیمارستان نیرو اضافه کنیم؛ چون مجوز آن را نداریم.

افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری ، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پرستارانی که امروز کار می کنند دوره های متعدد اخلاق پزشکی و حرفه ای را می گذرانند، ولی با توجه به حجم بسیار زیاد مراجعه کننده، تعداد اندکی از آنها نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

واژه های کلیدی: سلامت | ارتباط | بهداشت | افسردگی | بهداشتی | افسردگی | سلامت روان | بیمارستان | علت افسردگی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار